خانه اخبار ایران اخبار ورزش شیوه نامه حمایت از تولید محتوا و تولید محصولات چند رسانه ای در حوزه فرهنگی (مهلت ارسال تا 22 تیرماه 1399)

شیوه نامه حمایت از تولید محتوا و تولید محصولات چند رسانه ای در حوزه فرهنگی (مهلت ارسال تا 22 تیرماه 1399)

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

شیوه نامه حمایت از تولید محتوا و  تولید محصولات چند رسانه ای در حوزه فرهنگی، هنری و آموزشی با موضوع توسعه اجتماعی جوانان،  ازدواج و خانواده   درسال 1399

 

جمهوری اسلامی ایران
وزارت ورزش و جوانان
شیوه نامه حمایت از تولید محتوا و تولید محصولات چند رسانه ای در حوزه فرهنگی، هنری و آموزشی با موضوع توسعه اجتماعی جوانان،
ازدواج و خانواده
درسال 1399
معاونت امور جوانان
دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان
شیوه نامه حمایت از تولید محتوا و تولید محصولات چند رسانه­ای در حوزه فرهنگی، هنری و آموزشی با موضوع توسعه اجتماعی جوانان، ازدواج و خانواده
اهمیت و ضرورت:
طیف وسیعی از جوانان به دلیل مجاورت با وسایل ارتباطی جدید، اینترنت، ماهواره و ... نسبت به نسل گذشته جامعه پذیری متفاوتی داشته اند. از این رو، ذائقه، سلایق و گرایش­های آنان متفاوت از دیگران است. به همین دلیل، ضروریست برای انتقال ارزش ها، فرهنگ ها و آموزش به دنبال ایجاد سبک های جدیدی با استفاده از زبان هنر و جذابیت های تصویری در فضای مجازی باشیم.
از این­رو، برآنیم تا با ایجاد بستر مناسب جهت حمایت از تولید محتوا و تولید محصولات چند­رسانه­ای با رویکرد آموزشی برای جوانان و خانواده­ها و بارگذاری آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، سطح دسترسی جوانان را به محتوای مطلوب و مناسب افزایش دهیم. مطمئناً این اقدام و اقدامات مشابه در این حوزه­ها می­تواند با گذشت زمان جایگزین مناسبی برای محتوای غیر بومی و به دور از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و هنجارهای اجتماعی جامعه ما باشد.
اهداف طرح:
- ایجاد بستر مناسب به منظور تولید محتوای آموزشی چندرسانه­ای برای جوانان، زوجین جوان و خانواده­ها
- بهره­گیری از ظرفیت جوانان در تولید محصولات فرهنگی در حوزه خانواده، ازدواج و پیشگیری از آسیب ها و فرهنگ­سازی مشاوره ازدواج، فرزندآوری به موقع و ... در فضای مجازی
- ایجاد انگیزه در تولید­کنندگان محصولات فرهنگی چند رسانه ای در استان­ها و شهرستان
- تدوین محتوای آموزشی و فرهنگی مناسب در فضای مجازی در راستای افزایش آگاهی و بصیرت دهی به جوانان زوجین جوان وخانواده ها
محدوده طرح: استانی و شهرستانی
موارد قابل حمایت در دوبخش شامل:
تولید محصولات رسانه ای:
  • فیلم (مستند، کوتاه، 60 ثانیه­ای، 30ثانیه­ای)
  • پویانمایی (انیمیشن)
  • موشن گرافی
  • کلی‍پ آموزشی (تصویری)
تولید محتوای فرهنگی و آموزشی:
  • کتاب وکتابچه آموزشی (دیجیتال) در راستای موضوعات حوزه ازدواج و خانواده و توسعه اجتماعی جوانان
  • اینفوگرافی- پوستر دیجیتال –کاریکاتور
  • به هیچ عنوان کتب و سایر اقلام چاپی مورد حمایت نمی باشند.
ویژگی های تولیدات هنری و تولیدات محتوایی :
  • محتوای آثار تولید شده مرتبط با مسائل روز جوانان، ازدواج و خانواده، کنترل وکاهش طلاق، فرزندآوری و افزایش جمعیت، عفاف در خانواده، فرهنگ­سازی مشاوره ازدواج و خانواده، سبک زندگی، سلامت، آسیب­های فضای مجازی و ...
  • لزوم قرارگیری لوگو، نام سمن و استان در کلیه­ی آثار تولید شده در (پایان اثر)
  • پرهیز از سیاه نمایی و بیان دغدغه ها و مسایل و مشکلات در محتوا
  • دارای قابلیت بارگذاری و پخش در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی
  • بکارگیری شیوه­های خلاقانه در محتوای آثار در قالب های جذاب و تکراری نبودن اثر و محتوای تولید شده (استفاده از قالب های طنز مجاز است)
  • جلوگیری از پرداخت صرف به موضوعات بدون توجه به بعد آموزشیِ- هدفمندی اثر در محتوای تولید شده
  • دارا بودن نگاه مؤثر در ارایه راهکارهای مناسب جهت رفع مسایل و دغدغه­های جوان در حوزه­های مختلف اجتماعی و خانوادگی
ضروری است انجام کلیه­ی مراحل تولید آثار و تولید محتوا، منوط به دریافت تائید اثر(از انتخاب موضوع و سناریو تا مرحله تولید اثرو تولید محتوا) از دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی می باشد و عدم دریافت تائید از نظر ستاد به منزله­ی عدم انجام است.
تذکر:
  • عدم حمایت از آثار تولید شده توسط سایر دستگاه­ها و نهاد های دولتی و غیردولتی
  • ممنوعیت حمایت از آثاری که در سنوات گذشته تولید شده
  • عدم حمایت از تولید محتوا در کلیه قالب­ها به ویژه کتاب و کتابچه چاپی توسط همکاران وزارت ورزش و جوانان استانهاو ...
  • عدم وجود سابقه تولید و نشر کتاب و کتابچه­ی دیجیتال مشابه در موضوعات انتخاب شده
  • دوری از کپی برداری و تولید محتوای غیر علمی و تکراری در کلیه آثار بالاخص کتاب و کتابچه دیجیتال و ذکر منابع و اسامی مولفان
  • عدم استفاده صرف از ظرفیت یک سمن یا سازمان­ مردم نهاد در طول اجرای فعالیت
مراحل اجرای طرح :
  1. تشکیل کمیته اجرایی به ریاست مدیر کل استان و حضور معاون جوانان استان، مدیر روابط عمومی، کارشناس صاحب نظر در حوزه فنی، کارشناس صاحب نظر در حوزه محتوایی و کارشناس ازدواج استان و ارسال صورتجلسات به ستاد
  2. چنانچه روند انتخاب مجری و موضوع خارج از کمیته باشد از نظر این دفتر فاقد اعتبار است و ضروری است از طریق فراخوان به سمن های فرهنگی و هنری و اجتماعی و ... طرح ها جمع آوری، توسط کمیته انتخاب و سپس به ستاد جهت تایید موضوع و محتوا پیش از ساخت ارسال گردد.
  3. انتخاب مجری یا مجریان و موضوع اثر توسط کمیته اجرایی
  4. الزامیست موضوعات برای تولید اثر و تولید محتوا مطابق با جدول پیوست که مرتبط با اولویت­ها و شرح وظایف این حوزه می باشد انتخاب گردد.
تذکر:
به منظور عدم تکرار در تولید محتوا و موضوعات تولید شده مشابه در سال 98، ارسال کلیه موضوعات جهت تولید محصولات و تولید محتواهای مورد نظر منوط به دریافت تائید نهایی موضوعات از دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی می باشد.
ضروری است مبلغ هزینه کرد متناسب با کیفیت و نوع اثر ارسالیباشد.
  1. در اولویت بودن مجریان شهرستان­ها و افراد بومی در هر منطقه
  2. ارایه شیوه نامه به منظور تبیین بهتر موضوعات و محتواهای مورد نیاز به مجری طرح توسط کمیته اجرایی
  3. تأیید طرح اولیه هر دو بخش مورد نظر( تولید محصول- تولید محتوا) ارایه شده توسط کمیته اجرایی و ارسال آن به ستاد جهت دریافت تأییدیه کتبی
  4. تمهید مقدمات به منظور حمایت از آثار و محتوای برگزیده
  5. بررسی فایل اولیه ( اثر- محتوا) به لحاظ ساختار، قالب و هزینه ساخت توسط کمیته اجرایی و ارسال آن به ستاد
  6. بارگذاری آثار و محتوای تولید شده در فضای مجازی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری سمن تولید کننده اثر و سایر سمن ها در شبکه های اجتماعی پرمخاطب استان
  7. ارسال آثار تولید شده به همراه کلیه مستندات مالی و فرم 1 به دفتر برنامه­ریزی و توسعه اجتماعی جوانان
  8. ارسال پیش بینی اولیه هزینه کرد حمایت از تولید محصولات و تولید محتوا بر اساس تعرفه هزینه کرد تولید آثار مطابق با انجمن گرافیک ایران در سال ۱۳۹۸ که متعاقباً اعلام می­گردد.
تبصره: عدم ارسال مستندات مالی به منزله عدم تولید اثر از سوی ستاد محسوب می شود.
قالب ارسال آثار :
با توجه به اینکه پیش بینی گردیده که بسیاری از آثار در استان­ها به منظور بارگذاری در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مورد حمایت و تولید گردد و تبدیل فایل های HD ارسالی از استان­ها به نسخه های کم حجم موجب کاهش کیفیت آن­ها می گردد از این رو ضروری است:
ارسال فایل اصلی با کیفیت مناسب و فایل کم حجم، مناسب بارگذاری در شبکه­های اجتماعی و فضای مجازی توسط سازنده­ی اثر دریافت و به ستاد ارسال گردد .
شیوه­ی ارسال آثار :
مستندات شامل صورتجلسات، پروپوزال طرح، پیش بینی هزینه تولید از طریق مکاتبه با دفتر و به منظور سهولت ارسال جهت همکاران اداره کل ورزش و جوانان استان­ها آثار تولیدی در دو قالب در­خواستی از طریق:
  1. ایمیل دفتر به نشانی moshaver. آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
  2. واتس اپ دفتر به شماره 09901400456
3-یا در قالب ارسال بسته­ی پستی به نشانی بلوار نلسون ماندلا . خیابان سلطانی * ساختمان شماره دو وزارتخانه *
کد پستی: 1967735913 قابل دریافت می­باشد.
موضوعات پیشنهادی جهت تولید آثار و تولید محتوا
پیام مورد انتظار
موضوع کلی
ردیف
  • مهارت های شنیدن فعال و غیر فعال
  • مهارت­های ارتباطی و گفتگوی موثر
  • مهارت همدلی و همفکری
  • مهارت مدیریت اقتصادی در خانواده
  • مهارت حل مسئله
  • مهارت کنترل خشم در خانواده
  • نقش عفاف در پایداری زندگی زناشویی
توانمندسازی مهارت­های زندگی
زناشویی
1
  • تبیین هدف از ازدواج برای جوانان
  • توجه به میزان رشد عاطفی- فکری فرد مورد ازدواج
  • توجه به هماهنگی و همسو و کفو (برابر) بودن طرفین در جهات زیر:
الف) هماهنگی در علایق، اهداف، آرمان ها و تفکرات
ب) هماهنگی فرهنگی، خانوادگی، اقتصادی
ج) هماهنگی در سلیقه های فردی و شخصی
  • مدیریت رفتار و کردار اطرافیان و وابستگان در زندگی زناشویی
  • مدیریت اخلاق در خانواده: صبر، قناعت، خوش­بینی، صداقت و همدلی و هم بستگی
  • توجه به ارکان خانواده ایرانی و حفظ اصالت­ها : پررنگ نشان دادن نقش پدر و مادر در کمک به تصمیم گیری در فرزندان
  • هنر ایجاد استمرار روابط مطلوب در خانواده با اشاره به شیوه­های نو و غیر کلیشه ای
  • مدیریت تعارضات پیش آمده در خانواده و نشان دادن راه حل­های بدیع و متناسب با شرایط امروز جامعه
  • نقش عفاف در استمرار و پایداری زندگی زناشویی
توانمندسازی در انتخاب صحیح همسر و شکل گیری خانواده سالم
2
  • عدم تفاهم و توافق اخلاقی / عدم شناخت و درک یکدیگر/ بیکاری
  • ناسازگاری و عدم سازش / تفاوت و تضاد در زندگی
  • بداخلاقی و بدرفتاری / دخالت دیگران در زندگی
  • تفاوت های فرهنگی / اختلاف سن
  • تاب آوری در برابر مشکلات خانوادگی
  • مهارت های ارتباطی ، کلید حل بسیاری از مشکلات
  • سوءظن / اعتیاد / ازدواج اجباری/عدم تعهد زوجین
کنترل و کاهش طلاق
3
  • توسعه مهارت­های اجتماعی: مهارت­های مقابله با خشم/ مهارت­های برخورد با احساسات/ مهارت های تفکر قبل از عمل/ مهارت پذیرفتن پیامدها/ مهارت های برخورد با فشار همسالان/ مهارت­های رشد خودپنداره/ مهارت­های حل مسأله / مهارت های ارتباط با گروه همسالان
  • توسعه مهارت­های اجتماعی بعدگروهی: نحوه­ گروه­سازی/مدیریت گروه/ایجاد فضای همدلی در گروه/ هدفمندی و ایجاد انگیزه در گروه و......
توسعه اجتماعی جوانان
۴
  • مزایای فرزندآوری و خطرات کاهش جمعیت برای خانواده ها
  • راهکارهای نهادینه کردن فرزندآوری در خانواده
  • عوامل فراهم آوردن امکانات تربیتی
  • نقش برجسته والدین در شناخت و تربیت فرزند
  • ضرورت پرورش وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری به فرزندان
  • عوامل اصلی در شکل گیری شخصیت، اثرات فقدان شخصیت در فرزندان ( علل اختلافات رفتاری نوجوانان )
  • راه­های جلوگیری از شخصیت کشی و سلامت روان فرزندان
  • اجتماعی تربیت کردن فرزندان
  • شیوه های ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان
  • وظایف مهم وکلیدی والدین برای تربیت فرزند
  • ویژگی­های دوران نوجوانی، تقسیم بندی دوره های رشد یک انسان برحسب زمان های مهم رشدی
  • تعریف کلیدی هریک از دوره های رشد، معرفی بحران های دوران نوجوانی
  • خصوصیات و ویژگی های بحران های دوران نوجوانی و مدیریت بحران های دوران نوجوانی
  • انواع رابطه با هم جنس، تفاوت رابطه­ها، پرسش و پاسخ
فرزند آوری و فرزند پروری
5
  • بهره برداری مناسب با نیازهای درون خانواده از پیام­های رسانه­ها
  • مدیریت در بهره مندی از فضای رسانه های دیداری و شنیداری
  • دقت وواقع بینی در استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها
توانمندسازی سواد رسانه ای
6
  • خانواده: توجه به روابط اجتماعی درون خانواده، فرزند آوری، توجه به الگوهای تفریح در خانواده
  • خلقیات فردی: اصلاح الگوی مصرف ، دوری از تجمل و مد گرایی
  • خلقیات اجتماعی: رعایت انضباط و قانون مداری
  • کسب و کار: وجدان گرایی و توجه به جمع گرایی به جای تمرکز بر فرد گرایی
سبک زندگی
۷
فرم شماره 1: فرم دریافت اثر/ تولید محتوا
عنوان مؤسسه

مدیر مؤسسه

آدرس مؤسسه

شماره­ اعتبار­نامه/ مجوز مؤسسه

نوع/ موضوع فعالیت مؤسسه

نشانی پست الکترونیک

شماره تلفن همراه

نشانی دقیق پستی

نام صاحب اثر
نام تولید کننده اثر/ محتوا
نوع محصول
موضوع و محتوای اثر
تاریخ تولید
سوابق کاری مؤسسه
۱-
۲-
۳-

اعتبار پیشنهادی مؤسسه:


اعتبار تأیید شده:




اخبار مرتبط
آخرین بروزرسانی ( دوشنبه, 16 تیر 1399 ساعت 08:22 )  

آخرین اخبار

ارشیو

جستجو